Kategoriarkiv: Klubben

Nyt fra bestyrelsen

VRS` bestyrelse holdt møde den 13/4 og her kommer lige lidt forskelligt nyt i den forbindelse :

Vi har brugt noget af bevillingen fra NORDEA-fondens penge til at købe 2 nye demo-brætter, specielt til brug for juniorundervisningen men de kan selvfølgelig også bruges på hyggeaftenerne.

Som Eivind allerede har nævnt har vi suppleret mandagsskakken i Vejlby Sognegård med nogle onsdage i Folkehus Skejby (hvor der ikke skal betales husleje) for at give de mest ivrige mulighed for at spille endnu mere skak 🙂

6, hovedkreds har haft generalforsamling, hvor det bl.a. blev vedtaget at sætte hovedkreds-kontingentet ned.  Det betyder, at VRS kan beholde ca. 1.600 kr. mere om året i vores egen klubkasse.  Emnet automatisk op- og nedrykning i holdturneringen blev også diskuteret, men uden at der blev taget en klar beslutning.

Vi har p.t. 41 medlemmer, heraf hele 12 børn og juniorer.  Det er rigtig flot med tilgangen af de mange unge mennesker, men til gengæld halter det lidt med de “voksne”, hvor vi har haft nogle udmeldelser.  Bl.a. derfor planlægger vi en PR-kampagne efter sommerferien med nogle fremstød i VERI-centret og måske Skejby-centret, suppleret med plakater og Facebook-opslag, i håb om flere medlemmer.

Turneringsstatus :  Foruden den nuværende forårsturnering og kommende hurtigskakturnering (8/6 og 15/6) har vi en hyggeaften den 20/4 med partigennemgang m.v. og én den 11/5, hvor Claus står for “underholdningen”.  Og sidste mandag før sommerferien den 22/6 spiller vi for 3. gang venskabsmatch med Syddjurs Skakklub, denne gang i vores lokaler.  En indbydelse følger lidt senere.

Og så er det vores klubs tur til – sammen med Aarhus/Skolerne – at stå for årets festugeturnering, der formentlig – lige som ÅM i 2025 – bliver spillet i det nærliggende Folkehus Skejby i weekenden den 11-13/9, hvor mange VRS-ere forhåbentlig både vil spille med og give en hånd med til nogle af de praktiske opgaver, der følger med.

Endelig en melding om at vi på næste bestyrelsesmøde mandag den 18/5 vil tage en generel snak om turneringsformer i den kommende sæson (alle-mod-alle vs. Schweizer-turneringer, antal hurtigturneringer m.v.).  Hvis I har nogle input til bestyrelsen i den forbindelse, så giv endelig besked.

 

 

Klubturneringer og nye lokaler

I nogen tid har klubben haft adgang til ekstra spillelokaler om onsdagen 19:00-23:00, hvor der har været træning og analyser for de yngre spillere. De ekstra lokaler befinder sig i Folkehuset Skejby, Skelagervej 33, 8200 Aarhus N

For at tage disse lokaler rigtig i brug har vi derfor valgt at lave en 9-runders hurtigskakturnering i april, som altså kommer til at blive spillet onsdag aften i stedet for mandag aften.

På vores normale spilleaften om mandagen, har vi valgt at lave en lynturnering hver aften, før vores forårsturnering starter. Disse lynturneringer starter 17:30 og er primært tænkt som øvelse for vores helt unge spillere, men for at de kan få noget modstand, så er ældre spillere også velkomne til at deltage.

Skoleskak lyn 13/4

VRS Hyggelyn 20/4

Skoleskak lyn 27/4

VRS Forår 2026

Vi fik afsluttet VRS Vinter-turneringen i mandags.  Resultatet kan ses her.  Vi vender sikkert tilbage her på siden med flere detaljer og måske nogle udvalgte partier lidt senere.

Men nu gælder det VRS Forår 2026.

som er en Schweizer-turnering, hvor tilmeldingsfristen udløber lørdag den 7/3 ved midnatstid.  Der er god “luft” i turneringskalenderen med plads til udsatte partier, så et afbud en mandag eller to i løbet af foråret behøver absolut ikke at være en hindring for at være med.

P.t. er der 21 tilmeldte – men der er plads til mange flere, både VRS-ere og folk fra andre klubber, så vi også kan møde nogle modstandere.