I lørdags blev endnu et rul i skoleskak grandprix sæson afviklet, denne gang Midtjysk GP i Silkeborg. Fra VRS var der tre spillere med.
De fire øverste grupper (A, B, C og D) var slået sammen, så Matti – som spiller i den laveste D gruppe – fik hård modstand. Han opnåede dog en flot samlet 5. plads ud af 13 spillere, og i D gruppen fik han en andenplads.

I gruppen for nye spillere stillede Laurits og Viggo op. Laurits er ikke helt ny, da han også var med sidste gang til DM-kval, hvor han i en samlet E, F, N gruppe klarede sig bedst af alle nybegyndere. Denne gang var det kun 20 nybegyndere i gruppen, og Laurits vandt gruppen med 7/8.
Viggo spillede sin første turnering, og lagde hårdt ud med at vinde de første fem runder og bragte sig således i spidsen, men så gik han lidt i stå i anden halvdel, men opnåede alligevel en flot sjetteplads.
