Alle indlæg af Poul Guldbæk Olesen

Opsamling …

Her følger nogle aktuelle opdateringer :

HYGGEAFTEN MANDAG DEN 13/2
På mandag den 13/2 er der hverken klubturnering eller holdkampe i kalenderen. Men ”klubben er åben” fra kl. 19.00, og alle er velkomne. Der kommer oplæg og partigennemgang fra Erik Bøye og Jørgen Frank (m.fl?), og så er der mulighed for at få noget almindelig ”træning” og spille nogle uforpligtende partier mod hinanden – enten i lyn eller hvilket tempo man nu har lyst til.

PROGRAM FOR DE NÆSTE UGER
Kalenderen for de næste mandage ser i øvrigt sådan ud:
Uge 8 – mandag den 20/2  :   5. og sidste runde i vinterturneringen
Uge 9 – fra mandag den 27/2: Holdkampe, 6. runde
Uge 10 – mandag den 6/3:  Hyggeaften – med særligt fokus på partier fra holdturneringen. Nærmere følger!
Uge 11 – fra mandag den 13/3:  Holdkampe, 7. runde

FORÅRSTURNERING
VRS` forårsturnering, som løber over 7 runder, starter mandag den 20/3. Man kan allerede nu tilmelde sig via DSU`s turneringsmodul.

BETALING AF KONTINGENT
Undertegnede har netop overtaget kassererposten fra Erik Bøye. Det er derfor nu for første gang min ”tunge pligt” at give besked om, at det er tid til betaling af kontingent for 1. halvår af 2017.
Som det fremgår et andet sted her på hjemmesiden, er kontingentsatserne følgende:
A-medlemmer   425 kr.
Pensionister       325 kr.
Juniorer                300 kr.
B-medlemmer   200 kr.

I bedes indbetale beløbet på det sædvanlige kontonummer i Jutlander Bank,  kto.nr. 9852-2071060775  senest 1. marts 2017.    vh Poul

 

4. RUNDE I HOLDTURNERINGEN : RIMELIG GODT MEN IKKE PRANGENDE

4-runde-i-holdturneringen-rimelig-godt-men-ikke-prangende.Alle 3 VRS-hold var taget væk fra ”Sognegårdens trygge rammer”, da 4. runde I holdturneringen blev spillet i denne uge!

Førsteholdet i M-rækken var i Randers for at spille mod Rokaden og fik en sejr på 5,5-2,5 med hjem – et resultat tæt på den forventede score, og det var især på de nederste brætter, at VRS-pointsene blev hentet hjem. Dermed ligger vi på en 3. plads, 4½ points efter det førende hold Aarhus/ Skolerne og ½ point efter Syddjurs, og da begge disse hold er blandt modstanderne i de sidste runder, kan vi stadig selv afgøre, om det skal blive til den ønskede førsteplads. Mesterrækken

Andetholdet tog til Hornslet for at spille mod Syddjurs og også her blev resultatet en 5,5-2,5 sejr, med mest “tyngde” på de nederste brætter – nogenlunde som forventet efter ratingtallene. Det var nok til at sikre os en aktuel førsteplads i den jævnbyrdige A-række, ét point efter AROS – men med kun 3 points ned til rækkens nr. 6. Så alt kan ske (næsten!)
A-rækken

D-rækkeholdet var i Skanderborg og kunne ikke helt holde stilen fra de første runder, da det kun blev til et 2-2-resultat, efter nederlag på 3. og 4. bræt. Vi bør dog stadig kunne vinde rækken, – men ”samler nu kræfter” ved at sidde over i 5. runde før de afgørende opgør mod konkurrenterne Viby og Hørning. D-række2

Konklusionen er vel alt i alt, at det går temmelig godt for alle 3 hold – men at der stadig er plads til forbedring, og at dette især er nødvendigt for førsteholdet, hvis 2016/17 skal blive den sæson, hvor VRS får opfyldt et mangeårigt ønske om come-back til divisionsturneringen.

Som bekendt kan alle resultaterne ses på http://6-hk.dk/holdturnering

Holdkampstatus ved juletid

HOLDKAMPSTATUS VED JULETID

VRS` 3 hold er alt i alt kommet godt igennem de første 3 runder i holdturneringen.

Førsteholdet i M-rækken snublede desværre mod Silkeborg. Trods afbud fra Freja og Jesper K. var holdet svag ratingfavorit men måtte indkassere et nederlag på 3,5-4,5 og ligger dermed på en 3. plads med 14 brætpoints (af 24 mulige). En oprykning er vel inden for rækkevidde, men det vil jo nok kræve en højere gennemsnitsscore i de sidste runder.

Andetholdet i A-rækken fik hevet en smal 4,5-3,5 sejr hjem imod Skanderborg og har dermed stadig maximum-matchpoints. Men rækken er uhyre jævnbyrdig med 3 hold på en delt 1. plads med 14 brætpoints, så der er lagt op til nogle tætte opgør i det nye år.

Tredieholdet i D-rækken fejer stort set al modstand til side, brillerede i mandags med endnu en 4-0-sejr og har dermed scoret 11 points af 12 mulige. Det kan da vist ikke gå helt galt!
De samlede stillinger og individuelle resultater kan som bekendt ses på www.6-hk.dk.

Der er som bekendt julefrokost, julelyn og julebanko i Sognegården på mandag den 19/12, og vi starter så 2017 med en hygge-/social-aften (og eventuelt et par udsatte partier) mandag den 2/1.

Fantastisk start på holdturningen

Vi kan vist godt lige tillade os lidt “selvros” her op til weekenden ved at konstatere, at starten på årets holdturnering har været forrygende.  Alle VRS` 3 hold har vundet begge holdkampe, har dermed maximum-matchpoints og har scoret tilsammen 27,5 af 40 mulige brætpoints. Senest var 3. holdet “flyvende” torsdag aften i Silkeborg med en 4-0-sejr. Det er vist mange år siden, at VRS har lagt så fint ud – og lad os da tro på, at det fortsætter i de næste runder ! Mon ikke nogle af de ialt 23 gevinstpartier kan finde vej her til siden.

 

VINTERTURNERING 2016/17

Så nærmer tiden sig hastigt for næste klubturnering i VRS. Som bekendt spilles 7. og sidste runde i efterårsturneringen på mandag den 28/11, og allerede ugen efter starter vinterturneringen 2016/17. Denne gang en 5 runders-turnering, hvor første runde løber af stabelen allerede mandag den 5/12, og de følgende 4 runder må så (pga holdkampe og julefrokost) vente til starten af det nye år.

Se nærmere på DSU`s turneringsmodul, hvor man som sædvanligt kan tilmelde sig.  Hvis det skulle give problemer, så ring til Claus!

Som I ved, har vi gode, store lokaler, så der er plads til rigtig mange !